Vi söker en ny kollega!

Vi söker en orderadministratör med säljinriktning

Verksamheten har utvecklats positivt och vi behöver nu förstärka vårt team i Karlstad med en ny inrättad tjänst som Orderadministratör med inriktning mot sälj och marknadsföring. För rätt person finns stor möjlighet att utvecklas och spela en viktig roll för företagets verksamhet.

Vi söker dig som trivs med kund- och leverantörskontakter och som obehindrat kan uttrycka sig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du gillar att jobba i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt som du är noga med att detaljerna blir rätt. Du har naturligt en hög servicekänsla och sätter kundnöjdhet i främsta rummet.

Som Orderadministratör har du ansvar för hela orderhanteringen från offert till leverans och fakturering. I arbetsuppgifterna ingår offert och orderhantering, beställning av produkter från våra leverantörer i Tyskland och Danmark, kontakter med speditionsfirmor och löpande avstämning med slutkunder och arkitekter. Du är också delaktig i framtagning av marknadsföringsmaterial och andra säljaktiviteter. Även allmänt administrativt arbete ingår. Arbetet sker på kontoret och innebär dagligen många kund- och leverantörskontakter både via telefon och mejl. Tjänsten innebär nära samarbete med bolagets två ägare, men mycket av arbetet utförs under eget ansvar.

Det är ett krav att du har minst gymnasial utbildning och 3 års erfarenhet från liknande jobb inom orderadministration. Vi värdesätter hög servicenivå, god samarbetsförmåga, lojalitet och förmåga att arbeta självständigt. Du behöver kunna flytande svenska och engelska i tal och skrift samt även ha mycket god datorvana. Meriterande är erfarenhet inom affärssystemet Mamut och tidigare arbete inom park- och lekbranschen.

För att lyckas i rollen är du noggrann och tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och för att arbetet i gruppen ska flyta på. Du trivs med att arbeta självständigt och på egen hand driva ditt arbete framåt. Då vi är en mindre grupp är du flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt och tycker också det är roligt att ta dig an uppgifter som ligger utanför ditt ansvarsområde. Du är social och besitter en god kommunikativ förmåga då rollen innebär mycket kontakt med andra, såväl internt som externt.

Vi har vårt kontor på Gräsdalen i Karlstad. Tjänsten är en provanställning 100% med tillträde enligt överenskommelse. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Ansökan sker på mailadress: tommy@stiliom.se

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Administrativ chef Tommy Näsling på mailadress: tommy@stiliom.se, eller VD Johan Rönngren på telefon 070-2797600.

Varmt välkommen med din ansökan!